Sümer TİLMAÇ

sumertilmacSümer TİLMAÇ (1948 – 2015)  Oyuncu

23 Şubat 2013 Tarihli bir röportaj yazısından alınmıştır.
Gür sesi, babacan tavırları, karakter oyunculuğundaki başarısı ile sevdiğimiz Sümer Tilmaç (65) ile 5 yıldır yaşadığı karavanında buluştuk. Yerleşik bir hayat istemediği için karavanda kaldığını belirten oyuncu herkese aynı yaşamı önerdi. Ve sohbetimizde Sümer Bey’e bir dokunduk bin “ah” işittik: Vefasızlıktan yakındı, sitemde bulundu, şikayet etti…“Saygısızlık, vefasızlık, tutarsızlık… Ne ararsanız var. Oyuncunun ne olduğu, kimin oyuncu olduğu belli değil. Ne kadar magazinsel davranırsanız o kadar gündemdesiniz.” “Şener Şen. Sokağa neredeyse makyaj yapıp çıkıyordu. O zaman niye biz meşhur olduk? Madem kendimizi gizleyecektik neden bu işi yaptık? Anlaşılır gibi değil. Bunlar sosyal adamlardı, ne olduysa birden asosyalleştiler. Bence bu taklitten başka bir şey değil. Aksini iddia eden varsa alnını karışlarım.” “Yılmaz Erdoğan, Erdal Özyağcılar, Şafak Sezer, Oktay Kaynarca, Halit Ergenç… O kadar çok ki! Yahu en azından bayramlarda bari bi arayın! Ne oldu, ne değişti hayatınızda? Kaç sene daha gündemde kalırlar bilemiyorum. Yıllardır o kadar çok meşhur insan gördüm ki bir süre sonra modası geçen. Merdivenden çıkarken karşılaştıklarına dikkat etmeliler, çünkü inerken de onlara rastlayacaklar. Bugüne kadar kimler geldi, kimler geçti… Benimle aynı filmde oynamaya çekinen arkadaşlarım bile oldu.”
– Sizi en çok ne rahatsız ediyor?
İnsanların vurdumduymazlığı, maddiyatçı, riyakar olması… Antalya’da kurduğum Sanatçılar Köyü’nde ihtiyacı olan arkadaşlarım barındı. Müjdat Gezen dört dairesinde ihtiyaç duyan arkadaşları barındırıyor. Diğer sanatçılarımız ne yapıyorlar acaba? Son Antalya Altın Portakal öncesinde Hülya Avşar’a “Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı ile konuşup sanatçı bakım evi yaptıralım” diye teklifte bulundum. “Ben varım, seni arayacağım” dedi. Festival sonrası konu unutuldu. Zaten hep öyle olur.
– Pişmanlıklarınız var mı?
Olmaz mı! İkinci evliliğimden çok pişman oldum. Çünkü o evliliğime ölü bir yatırım yaptım. Eşimin ailesi varlıklıydı, hep bir yarış içinde oldum. Beş yıl önce bir gün “Yeter artık” diyerek 21 yıllık eşimden ayrıldım, karavanıma binip İstanbul’a geldim. Yaşadıklarımdan sonra aşkın cinnet olduğuna inandım. 5 senedir İstanbul’da karavanımda yaşıyorum. Tekrar yerleşik yaşama geçmek istemiyorum.
– Dışardan bakınca özeniyor insan ama karavanda yaşamak nasıl bir şey?
Karavan, benim için dinlendiğim ve özgür olduğum evim. 450 metrekarelik evde de yaşadım ama bu kadar mutlu olmamıştım. Ölene kadar böyle kalacağım. Karavan hayatı gerçekten sağlıklı, herkese öneriyorum.
– Unutamadığınız esprili bir anınızı anlatır mısınız?
O kadar çok ki! İsmimi hatırlayamayana “Ben Kazım Kartal’ım” derim. Yaşlı bir konsolosla tanışmıştım, adımı unutmasın diye “Sümerbank’tan aklınıza gelsin” demiştim. Birkaç ay sonra karşılaştık, bana “Sizin adınız Yapı Kredi ya da Akbank mıydı?” deyince kopmuştum.
Kaynak: (16.02.2013 tarihli Cumartesi Postası’ndan alınmıştır.)

Bir Cevap Yazın

